Freeliving kan forandre ditt liv!

Stjørdals-Nytt

Jeg begynte å jobbe med Freeliving livsstilskurs for ca ett og et halvt år siden og har ikke angret ett sekund. Dette er det eneste vektreduksjonsprogram som jeg kunne stå for nettopp fordi det inkluderer både et naturlig kosthold, bevegelsesglede og mental trening. Jeg driver nå Freeliving kurs på Stjørdal, Trondheim og Levanger sammen med min fantastisk samarbeidspartner Monica Strømberg (livsstilscoach, Pilatesinstruktør, livsnyter, kokk, m.m.!)Kurset handler om en naturlig tilnærming til å oppnå en sunn kroppsvekt, forebygge sykdom og innarbeide gode livsstilsvaner som varer over tid. Freeliving konseptet har eksistert i 4 år og har nå over 600 deltagere på ulike steder i landet. 

For snart ett år siden tok Anita Bragstad og Anita Brøseth ansvar for egen helse og meldte seg på Freeliving livsstilskurs hos meg på Stjørdal. Resultatene har overgått alle forventninger og jeg er så UTROLIG stolt av disse damene og innsatsen de har gjørt for å skape et bedre liv!! 

Dette sier Anita Brøseth om Freeliving:

- Gjennom kurset har jeg fått en mye bedre hverdag med mer overskudd, gått ned masse i vekt og har bedre nattesøvn. Jeg har til og med sluttet med blodtrykksmedisin etter å ha brukt det i 4 år. Trening har også blitt en del av hverdagen og jeg kjenner på den gode mestringsfølelsen og gleden når man utforderer seg selv og virkelig klarer å gjennomføre det, som da vi gikk opp på Galdhøpiggen i sommer. Å sette seg mål og oppnå resultater er veldig motiverende. 

Som et resultat av kurset har jeg klart å snu om gamle vaner/uvaner til bedre vaner. Nå er det bedre kosthold og trening som gjelder. I stedet for å sette seg ned etter arbeid, så har det å komme seg ut blitt en del av hverdagen. Det gir så mye tilbake med økt energi, overskudd og glede å komme seg ut. Motiverende å vite at med dette kan man faktisk trene seg frisk og medisinfri. Man må ha trua og ville det selv for å oppnå resultater. Du må også være villig til å gi litt selv for å få resultater. Gjør du dette oppnår man masse resultat både fysisk og psykisk, og man blir motivert til å fortsette!
Jeg nå prøver å prioritere meg selv mer, ikke alt annet og andre først i fokus. Jeg setter av tid til meg selv og mine prioriteringer. 

Og dette sier Anita Bragstad:

- Ved å melde meg på Freeliving så ønsker jeg først og fremt å sette meg skikkelig inn i kostholdet til hele familien.  En type kostholdsendring(-bedring) må gjøres over tid og det er hovedfokuset til Freeliving.
Jeg har lært utrolig mye om sunn mat, og har i dag et nytt, spennende og sunt kosthold. Jeg har lyktes med min livsstilsendring takket være kjempegod motivasjon fra treneren min og andre fra kurset, og selvfølgelig måtte jeg ta en runde med meg selv - er dette noe for meg?

En ting er kostholdet, men også treningen. Vi driver med mye artig og varierende trening, så aktivitetsnivået hjemme har økt betraktelig det siste halve året og det er virkelig en helsegevinst jeg er glad for å ha fått. Vi har det artig, kroppen blir lettere, mye mer frisk luft og spennende mat. Hos Freeliving kan du delta på livsstils-kurs, lære å ta bedre vare på deg selv, bedre helsen og ha det kjempeartig!!!

Hvis du lærer deg å prioritere deg selv først noen ganger, kan du yte mere til alle rundt deg, har jeg lært! Jeg har oppnådd mere enn jeg hadde trodd da jeg startet.
Jeg er så takknemlig til Freeliving


Mange av våre kursdeltagere har vært gjennom en lang prosess og prøvd ut det meste når det gjelder slankekurer, pulvershakes og ulike dietter. Men vi ser gang på gang at varige endringer krever også at man jobber med det mentale. Kunnskap om både kosthold og trening er viktig, men uten mental trening og tilstrekkelig tid til å innarbeide nye vaner så lykkes de sjeldent. 

Vi opplever at for mange sitter det veldig langt inne å prioritere seg selv og investere i egen velvære og helse. Ofte bruker vi mer penger på bilen eller det nyeste tekniske utstyret enn det vi bruker på vår egen helse. I tillegg går vi gjerne med dårlig samvittighet når vi bruker tid til å ta vare på oss selv.

Noe som vi ofte understreker er at trening ikke nødvendigvis trenger å skje inne på ett treningsstudio, men at det å finne en måte å bevege seg på som man liker, er det viktigste. Vi oppfordrer våre deltagere til å komme ut av komfortsonen ved å prøve nye ting.


Anita Brøseth vil til slutt gi en oppfordring til alle som ønsker en livsstilsendring og tenker på det: Gjør noe med det, ta et valg idag, ikke utsett det. Jo før, jo bedre. Det vil du aldri angre på. 

Interessert? Nye Freeliving kurs starter opp i januar på mange steder over hele landet. Her finner du mer informasjon om Freeliving kurs og hvordan du kan melde deg på og forandre ditt liv! www.freeliving.no

Anita Bragstad & Anita Brøseth