Kornfrie kokosmel muffins







Baker du med kokosmel? Kokosmel er rik på fiber og protein, inneholder lite karbohydrater og er naturlig glutenfritt - yay!

Mine tidligere førsøk med kokosmel var ikke så fryktelig vellykkede, og jeg opplevde ganske fort at at kokosmel oppfører seg veldig annerledes enn andre typer mel. Etter at jeg leste dette innlegget skjønte jeg at det kreves som regel mye væske og/eller mange egg for å få et godt resultat.  

Denne oppskriften var i alle fall en stor hit hos oss - supergode og næringstette muffins som er helt fri for korn og sukker. Super duper enkel med masse sunt fett, proteiner og god smak! 

Hjemme hos oss heter de "biscuits" og er noe vi spiser ofte til suppe, som mellommåltid eller oppi matpakken med masse smør på :-) Jeg synes de er best uten søtning men du kan selvsagt ha f.eks. litt hønning i røret hvis du vil. 


Kornfrie kokosmelmuffins


3 dl kokosmel
1,5 dl smør eller kokosolje, myknet men ikke smeltet (jeg bruker vanligvis en blanding)
8 egg
1/2 ts mineralsalt
1 ts aluminiumsfri bakepulver

Slik gjør du:
Forvarm ovnen til 200 grader. 
Smør en muffinsform godt med kokosolje eller smør, eller kle med papirformer. Du kan også bare former små boller med hendene og bake de på et stekebrett kledd med bakepapir.

Ha alle ingrediensene i en bakebolle og bland godt med en håndmikser.
Ha deigen i muffinsformer eller på stekebrett og stek i 12-15 minutter til de begynner å bli litt brune.

Enjoy!