Klar for en lettere hverdag?




Nå er mesteparten av julematen spist opp her i huset og det er snart på tide å finne veien tilbake til den sunne hverdagen. Huff…

Er du som tusenvis av mennesker som bestemmer seg for å bli kvitt noen overflødige kilo eller bli sunnere, spise sunnere eller trene mer i det nye året? Å bli sunnere betyr ulike ting for oss alle, og det finnes ingen fasit svar på hvordan hvert enkelt bør eller er i stand til å gjøre positive endringer.

Som en ordentlig A-menneske har jeg aldri vært en stor fan av å holde meg våken til midnatt på nyttårsaften (og som gårdsbruker er jeg heller ingen fan av raketter som skremmer vettet av alle dyrene våre!). Samtidig synes jeg det er viktig å anerkjenne overganger, og har funnet at de kan absolutt gi muligheter for refleksjon og vekst.

Jeg synes det er vanskelig fremme ideen om nyttårsforsetter nettopp fordi de har tendens til å være vage og vanskelige å oppnå uten en en god plan (antagelig er jeg ikke alene ettersom undersøkelser viser at bare 8 prosent av folk lykkes med å oppnå dem). Konkrete, målbare og realistiske mål kan derimot være meget effektive når det gjelder positive forandringer som varer over tid.

Kanskje du har et mål om å gå ned i vekt, ha mer energi, sove bedre, bli kvitt kroniske plager eller rett og slett rydde opp i kostholdet og kom i gang med ren og næringsrik mat? Hjelp og støtte med å ta spesifikke steg som er realistiske for deg og passer inn i ditt liv kan bli meget motiverende og hjelpe deg til å komme på riktig spor. Det finnes absolutt ingen kosthold som passer for alle - du har en unik kropp, genetikk og helsebakgrunn som gir deg din egen behov. Dette er vesentlig og noe som alltid må tas i betraktning.

Ønsker du skreddersydd hjelp, støtte og verktøy for å komme i gang med sunnere vaner i 2016?

Ut januar tilbyr jeg en nyttårspakke med individualisert kostholdsveiledning, kostplan, masse oppskrifter og tips for å komme i gang med et sunt og naturlig lavkarbokosthold.
HER finner du mer informasjon om dette tilbudet. Ta gjerne kontak for en uforpliktende prat!

For min del har jeg som mål i 2016 å gjøre flere ting som ligger utenfor min komfortsone - det er nemlig der vekst og magi skjer! Håper du vil fortsette å følge med :-) 


Ønsker alle et riktig godt nytt år!!