Chiapudding med kokoskrem (og mye mer!)






Jeg fikk en del etterspørsel om oppskrift etter jeg la ut dette bilde på Instagram i dag.

Chiapudding er veldig enkel å lage, og er i tillegg en fantastisk god fett- og næringsrik frokost for hele familien. Dette er også et supertips for deg som har litt dårlig tid på morgenkvisten - den lager seg selv i kjøleskapet mens du sover. Barnevennlig er den og!

Min absolutt favoritt chiapudding lages med kokosmelk kefir, men det hadde jeg ikke for hånd i dag. Den oppskriften finner du HER

Jeg synes nesten ikke at dette kvalifiseres som en oppskrift men her kommer i hvert fall min fremgangsmåten...

Chiapudding med kokoskrem


1 boks kokoskrem eller helfet kokosmelk blandes med 4 ss chiafrø i et glass med tett lokk. Glasset ristes godt og settes i kjøleskapet natten over. Da er det bare å fordel puddingen i skåler og tilsett det du eller liker, og frokosten er klar på null komma niks!

Her rørte jeg inn 2 ss hydrolosert gelatin pulver (jeg bruker denne) pluss 1 ss MCT-olje og den aller siste spiseskje med multebær etter jul. En eggeplomme ville også vært kjempegodt men det kom jeg dessverre på først nå ;-)

Du kan selvsagt bruke alle typer bær, hakkede nøtter, kokos, osv. Gjør det til ditt eget!
Jeg synes puddingen er ganske søt slik som den er men du kan også tilsett for eksempel 
vanilje stevia eller litt sukrin.

Enjoy!