Enkel rømmedipp med hvitløk & dill - lavkarbo og masse sunt fett





Her kommer jeg igjen med noe som nesten ikke kvalifiseres som en oppskrift, men likevel noe jeg får masse skryt for hver gang jeg lager den. Hemmeligheten ligger nok i den deilige trifecta'n som smaksløkene elsker; salt, fett og litt søtt. 

Rømmedipp er så utrolig enkel og noe du kan trylle frem på null komma niks. Jeg serverer den vanligvis med et stort fat oppskåret grønnsaker - perfekt som et alternativ til søtsaker eller potetgull mens du koser deg foran gullrekka på fredagskveld. Dippen kan også tynnes ut med en skvett fløte for å brukes som salatdressing.

Dippen laget jeg i går kveld (blant masse annet lavkarbo digg!) da jeg holdte kurs for en trivelig og lærevillig gjeng fra Diabetesforbundet, og enda en gang gikk den unna!


Rømmedipp med hvitløk & dill


1 beger Rorøs rømme eller seterrømme
1 fedd hvitløk, presset eller finhakket
2 ts rå eplecider eddik
ca 1 ts uraffinert mineralsalt
litt fersk eller tørket dill
3 dråper stevia glycerite
nykvernet svart pepper

Alt bare røres godt sammen til du får en fin konsistens. Smak til med mer eller mindre salt og pepper. Dippen kan med fordel lages flere timer før den skal serveres.







Tåler du ikke melk? Prøv dette isteden: melkefri kremaktig urtedressing